Hz. Ebu Bekir'in Müslüman Oluşu

Hz. Ebu Bekir (r.anh) tüccar olduğu için bazen ticaret yolculuklarına çıkar, genellikle de Şam'a giderdi. Şam seferindeyken bir gece rüyasında gökten ayın kucağına indiğini, kendisinin de onu iki eliyle kucakladığını gördü. Uyandığı zaman Şam diyarında meşhur olan Yemliha isimli rahibin yanına koştu ve rüyasını ona anlattı. Rahip ona ne iş yaptığını, nereli olduğunu sordu ve buna benzer sorular yöneltti. Sonra rahip "Ey Arabistanlı!

Sana müjdeler olsun. O gökten kucağına inen ay, yakın bir zamanda zuhur edecek olan ahir zaman peygamberidir. Sen onun hayatta iken arkadaşı, dostu, yardımcısı; vefatından sonra da halifesi olacaksın. Eğer ben sağ iken O peygamber olursa bana haber ver. Ona varıp biat edeyim. Eğer o geldiğinde ben ölmüş olursam O'na selamımı ulaştır. O'nun dinine girdim, peygamberliğini kabul ettim, ümmetinden oldum. Ahirette beni şefaatinden mahrum etmesin." dedi. Bunun üzerine Hz. Ebu Bekir rahipten bir mektup yazmasını istedi. Rahip de Hz. Muhammed'e (s.a.v.) hitaben bir mektup yazdı. Mektubunda Hz. Ebu Bekir ile aralarında olanları anlatıp "Sen ahir zaman Peygamberisin, Allah'ın resulüsün. Bu mektubu Ebu Bekir bin Kuhafe ile sana gönderdim. Sana iman ettim." diye yazdı.
     Hz. Ebu Bekir daha sonra ticaret seferini bitirip Mekke'ye döndü. Bu olayın üzerinden on iki yıl geçti. Allahü Teala Hz. Muhammed'e (s.a.v.) peygamberlik vazifesi verdi. Peygamber Efendimiz ilk vahyi aldıktan sonra yolda Ebu Bekir ile karşılaştılar. Birbirlerine muhabbetle sarıldılar. Peygamberimiz Hz. Ebu Bekir'e nereye gittiğini sordu. Hz. Ebu Bekir "Sizin yanınıza geliyordum." dedi. Bu sefer Hz. Ebu Bekir Peygamberimize nereye gittiğini sordu. Peygamberimiz "Senin yanına geliyordum." diye cevapladı. Hz. Ebu Bekir "Ne için geliyordunuz?" diye sordu. Hz. Muhammed (s.a.v.) "Ben Allah'ın resulüyüm. Ne olaydı İslam'a geleydin." dedi. Hz. Ebu Bekir "Delilin nedir?" diye sordu. Peygamberimiz "O rüya ki, sen onu Şam'da gördün. Yemliha isimli rahibe tabir ettirdin. Aradan on iki yıl geçti. Rüyanı tabir eden on iki satır mektup yazıp sana emanet olarak verdi. Mektupta da şunlar şunlar yazıyor." diyerek olayı anlattı. Bunun üzerine Hz. Ebu Bekir olayı doğruladı ve kelime-i şehadet getirip ilk Müslüman olan kişi oldu.   Araştıran ve yazan: Hüseyin Araslı

Yorumlar